W jaki sposób można wykorzystać gry komputerowe w biznesie ?

  • GryFun.pl
  • News
  • W jaki sposób można wykorzystać gry komputerowe w biznesie ?

W jaki sposób można wykorzystać gry komputerowe w biznesie ?

Gry komputerowe sukcesywnie zyskują na znaczeniu i popularności, ale należy pamiętać, że jeszcze kilka lat temu nie były one uznawane za formę rozrywki godną określenia mianem wyrafinowanej. Aktualnie nie da się również ukryć, że gry komputerowe stały się integralną częścią masowej kultury, czego przedstawiciele biznesu nie omieszkali przeoczyć. Jawi się zatem pytanie: „w jaki sposób można wykorzystać gry komputerowe w biznesie?”. Na to pytanie postarałam się odpowiedzieć w niniejszym artykule, dlatego zachęcam do lektury.

Mogłoby się wydawać, że gry komputerowe niewiele mają wspólnego z biznesem, handlem, czy po prostu przedsiębiorczością. Jednakże właściwie wykorzystane gry w konsekwencji mogą stać się idealnym sposobem na promocję marki. Mowa bowiem o grywalizacji, znanej również pod pojęciem gamification, które ściśle wiąże się z marketingiem. Można zatem rzec, że gamifikacja jest niczym innym jak wykorzystywaniem schematów oraz mechanizmów popularnych gier poza ich kontekstem, przede wszystkim w celu zwiększenia zaangażowania osób wykonujących określone działania. Ogólnie rzecz biorąc grywalizacja uzmysławia użytkownikowi, że jego decyzje w realny i zarazem skuteczny sposób wpływają na konkretny produkt lub markę. Gry coraz częściej utożsamiane są z kontaktem z klientem. Dzieje się tak dlatego, że od ponad dekady funkcjonujemy w świecie mobile first, a to z kolei sprawia, że planując strategię sprzedażową oraz kampanię promocyjną należy mieć na uwadze użytkowników telefonów. Aplikacja mobilna umożliwia nawiązywanie bezpośredniej interakcji z klientem, a dodatkowo stanowi fundament do budowania marki w świadomości społeczeństwa. Co więcej, aplikacje mobilne stają się przestrzenią, w której możliwe staje się testowanie innowacyjnych pomysłów na podstawie zebranych wywiadów.

Większość z Was zna zapewne grę, na punkcie której oszalał świat, na myśli mam Pokemon Go. Miliony ludzi na całym świecie zainstalowało na swoich smartfonach aplikację, przemierzając ulice i łapiąc do kolekcji kolejne pokemony. Wówczas środowisko biznesowe oniemiało wręcz z wrażenia. Producent osiągnął efekt kuli śnieżnej, gdyż gra okazała się być bezpłatna, prosta w obsłudze i zafascynowała ludzi. Pomimo faktu, że gra jest darmowa, to producent zyskał znaczne profity. Istotą planu było bowiem założenie, żeby oprogramowanie w krótkim czasie dotarło do jak największej liczby osób. W sytuacji, gdy zaproponowany mechanizm powiódłby się, wówczas można oczekiwać zapłaty, gdyż konsumenci, którzy połknęli haczyk będą skłonniejsi do wydatków. Tak też się stało w przypadku wspomnianej gry.

Wartym uwagi aspektem jest także lokowanie produktu, zaś do tego idealnie nadają się gry fabularne, których akcja rozgrywa się w realnym świecie, np. symulatory życia The Sims. Natomiast w grach typu ARG, w których gracze rozszyfrowują zagadki przygotowane przez mistrza gry, przeglądając dogłębnie Internet w rezultacie wpływają na rozwój marketingu internetowego.

Gry komputerowe w biznesie nieustannie się rozwijają, zajmując tym samym znaczące miejsce w tej branży.

Leave a Comment

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...